1. Enjektör memeleri rejenerasyon anında oluşan yüksek yakıt basıncından etkilenir. Aracınız ne kadar çok rejenerasyon yaparsa enjektör memeleri o kadar hasar görür. DPF iptali sonrasında aracınız bir daha rejenerasyon yapmaz. Bu sayede enjektör ömrü uzar.
  2. Gerçekleşen her rejenerasyon için yaklaşık 2 litreden fazla mazot harcanır. Eğer aracınız aktif rejenerasyon sistemini açmışsa araç sürekli olarak rejenerasyon yaptığı için bu miktar çok daha yüksek olur. Çünkü aracınız düzenli olarak rejenerasyon yapar. DPF iptalinin ardından bir daha rejenerasyon yapılmayacağı için yakıt tüketiminiz düşer.
  3. Aracınızın rejenerasyon anında ürettiği normalin üzerindeki ısı, motorun çeşitli bölümlerine uzun süre maruz kalırsa hasar verir. Hasar gören parçalar DPF’nin iptal edilmesinin ardından aracın dizel partikül filtresinden yayılan ısılara maruz kalmayacağı için ömürleri uzamış olur.
  4. Bazı araçlarda rejenerasyon anında enjektörlerden çıkan fazla mazot piston tepesinden yağ karteline sızar. Motor yağının yükselmesi yağın kalitesini düşürür. DPF iptalinin ardından yağ yükselme sorunu tamamen ortadan kalkar.